fbpx
Начало » България » Красимир Вълчев: Не знаем кое е най-доброто за днешните деца

Красимир Вълчев: Не знаем кое е най-доброто за днешните деца

  • bobi
  • 29 юни 2020
  •  Коментарите са изключени за Красимир Вълчев: Не знаем кое е най-доброто за днешните деца

„Изпитите след 7-и клас минаха нормално. Тепърва ще правим по-задълбочени анализи за електронното образование, но присъствието в класната стая си остава най-доброто обучение. Разбира се, като цяло сме доволни, че системата се справи в тази трудна ситуация, но трябва да ни остане амбицията от подобряване на резултатите.“ Това каза образователният министър Красимир Вълчев по повод националното външно оценяване след 7-и клас и обучението в електронна среда от вкъщи.

По темата за предвижданите интегрирани тестове след 7-и клас министър Вълчев посочи, че още преди четири години МОН е възприело т.нар. компетентен подход.

Днешните деца трябва да притежават комплекс от професионални компетентности, а това се добива с методите на преподаване, като математиката и българският език са основните компоненти, тъй като те мерят базовите знания. Но освен тях трябва да стимулираме децата да учат и природни науки, коментира той.

Частните уроци са полезни от гледна точка на това да бъде накарано детето да учи допълнително. Така или иначе няма изпит, който веднъж завинаги да ти гарантира сигурна писта в живота. Утрешното общество ще цени знаещите, можещите и интелигентните хора и все по-малко ще се търси какво си учил, а какво можеш и умееш. Ние не знаем за днешните деца кое е най-доброто и това може би е най-голямата драма. Днешните деца ще живеят в една ера на технологиите, ето защо дигиталната креативност в училищата ще бъде ключова, допълни просветният министър и отбеляза, че предстои изучаването на чуждите езици да бъде намалено с половин час, докато уроците по математика ще бъдат увеличени с трийсет минути.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top