fbpx
Начало » България » И най-добрият продукт без правилната реклама трудно може да бъде успешен

И най-добрият продукт без правилната реклама трудно може да бъде успешен

  • bobi
  • 04 сеп. 2024
  •  Коментарите са изключени за И най-добрият продукт без правилната реклама трудно може да бъде успешен

Станислава Симидчийска е филолог и журналист, посветил професионалния си път на думите. Среща бъдещия си (и вече настоящ) съпруг в медия, а няколко години по-късно двамата заедно създават своя първи медиен проект. Скоро след това медийните сайтове вече са няколко, а през 2018 г. двамата се изправят срещу още едно предизвикателство: поставят началото на една от първите контент райтинг агенции в България.

Днес Станислава е на 32 години и с 11-годишен професионален опит в писането зад гърба си. Основаната от нея агенция CopyVibes работи успешно с клиенти не само от родната ѝ страна, но също и от Щатите, Великобритания и др.

1.Ще ни разкажеш ли повече за себе си, как реши да се занимаваш с реклама и копирайтинг?

Писаното слово винаги е било неразделна част от живота ми. Винаги съм знаела, че искам по един или друг начин да го превърна в професия. Медиите бяха моята първа любов, която надградих с копи и контент райтинг.

Да създаваш съдържание за бизнеса е предизвикателство. Първият въпрос от клиентите почти винаги е “как ще пишете за нас като не сте лекари, адвокати или др.?”. И отговорът винаги е един и същ: ние работим с информация и знаем как да я обработим по възможно най-добрия начин. Знаем как да я разпишем така, че да привлече потенциалния клиент. Защото това е нашата работа: да опознаем отблизо дейността на даден бизнес и да я представим по възможно най-грабващия начин.

  1. Ще ни споделиш ли къде завърши своето образование, от къде придоби нужните знания, за да станеш създател на съдържание, копирайтър?

Пътят ми винаги е следвал езикова посока. Завърших езикова гимназия, след което продължих обучението си в бакалавър Българска филология, последвано от магистратура Журналистика. Във втори курс (на 20-21 г.) започнах първия си стаж в медия, а първата работа в такава дойде година по-късно.

3.От 5 години си в бизнеса, свързан с реклама, какво се промени за това време? И какви са бъдещите тенденции според теб?

До голяма степен тенденциите в България и чужбина се различават. Ако по света дейността ни е изключително позната и търсена, то у нас нещата се случват с една идея по-бавни темпове. Но истината е, че вече почти 5 години сме на пазара и българските ни клиенти са повече от чуждите. Това значи, че са наясно с ползите, които нашата работа носи. Съдържанието е всичко. И това е тенденция, която не вярвам да се промени.

4.Какво за теб е рекламата?

Необходимост. Може да имаш прекрасен продукт, но каква полза, ако никой не знае за него? А и както е казал Огилви, “Това, по което избират не е самото уиски, а неговият имидж.“ И най-добрият продукт без правилната реклама трудно може да бъде успешен. Все пак живеем в 21-ви век, рекламата днес е задължителна и незаменима част от една успешна бизнес стратегия.

5.Какво е най-важното за правилната реклама?

Познаването на продукта, аудиторията и платформата, в която ще бъде представен. Пренебрегването на което и да е от трите не би довело до положителни резултати. Всичко, включително и рекламата, изисква време, отдаденост и внимание.

6.Труден ли е бизнесът, свързан с реклама?

До голяма степен да, защото ние продаваме услуга и обещание. Не е нещо, което можеш да пипнеш или да вземеш. Продаваме перспектива. А не всеки притежава умението да вижда в перспектива.

7.Коя е най-предпочитаната реклама – традиционната, включваща телевизии, вестници, или пък дигиталната?

В днешно време дигиталната. Личните ми наблюдения са, че традиционната реклама се използва главно имиджово, докато дигиталната е ориентирана повече към директни продажби – най-малкото включва линк, върху който можеш да кликнеш и да закупиш продукта за секунди.

Но и двете имат своите позитиви. Имиджът също е важен, а и работи добре за продукти, които не се купуват толкова много онлайн – като хранителните например, макар че и тук тенденцията постепенно започва да се променя, благодарение на онлайн супермаркетите.

И все пак, важно е да знаем на кого продаваме. И спрямо това да избираме платформата, в която рекламираме.

8.Кои са най-големите трудности в рекламата?

Не са малко – като започнем от промените в условията на различните платформи, преминем през предизвикателствата, които същите крият и стигнем до реализирането на крайната идея, която понякога може да не бъде разбрана така, както сме си представяли. Затова съм и почитател на т.нар. A/B Тестинг – защото чрез него имаме възможност да проверим какво работи по-добре и да се съсредоточим върху усъвършенстването му

9.Какво е нещото, което обичаш най-много в своята работа?

Категорично: силата на думите. И това, че от време на време мога да работя от дивана, разбира се.

10.Случва ли се идеите да свършат? Ако да – тогава какво следва?

Случва се, разбира се – всички сме хора и имаме възходи и падения. В живота си Когато сме повече долу, е важно да предприемем промяна. В моя случай добре работи почивката – не ми трябва много, за да презаредя – понякога 1 ден, понякога 2-3 са достатъчни. И след това съм готова с нови сили за нови предизвикателства.

Иначе брейнстормингът също е добра рецепта за обновяване на идеи. Всяка нова гледна точка може да бъде и отправна такава.

11.Какво ще посъветваш младежите, които искат да започнат работа в сферата на рекламата?

Да не претопяват своята креативност. Да се информират от надеждни източници. И да имат предвид, че дори и нещо да им звучи откачено, може би точно от това има нужда аудиторията. И разбира се – да не се отказват!

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top