Начало » България » История на влогърството в България! Вижте как започна всичко…

История на влогърството в България! Вижте как започна всичко…

  • bobi
  • 25 юли 2019
  •  Коментарите са изключени за История на влогърството в България! Вижте как започна всичко…

През 2005-та година е създадена най-голямата платформа за видео споделяне – youtube. Днес тя не е просто платформа, а място, което променя съдби. Място, което променя животи. Място, което променя и теб. Ако искаш да те види света – задължително трябва да бъдеш там.

В България нещата се развиха с един по-бавен темп. Докато в чужбина youtube още от самото начало се превръщаше в нещо огромно, нещо, което не е за подценяване, тук все още си казвахме, че тази пларформа е далеч от нас и няма да имаме интерес. Не правехме видеа, не качвахме песни там – просто знаехме за съществуването ѝ. Както и с Инстаграм – той навлезе с по-бавен темп в България, отколкото в световен мащаб.

Но да се върнем на youtube. В чужбина се развиваше с огромна скорост – започнаха да се появяват звезди от там. Някои видеа биваха споделяни по целия свят, а пък хора, които просто пееха пред камерата, бяха виждани от големи продуценти. Ставаха звезди за една нощ. Мощта на youtube започна да се усеща и в България.

Тогава някои по-предприемчиви хора – хора, които виждаха как ще се развие пазара – решиха, че могат да направят продукции като в чужбина – да застанат пред камерата и да пеят, да говорят, да разказват вицове. Да станат влогъри.

Вметка: Постоянният въпрос – какво е влогър? Влогърът е човек, който прави кратки видеа на определена тематика и ги качва в youtube или друга платформа за видеа. После разпространява видеото и във фейсбук, инстаграм и навсякъде по своите канали. Така видеото се гледа повече, влиза в класацията на youtube и вече е гледано от много хора.

Та, започнаха и в България да се появяват влогъри. Заставаха пред камерата и говореха разни неща. Обаче след някое и друго говорене видяха, че могат повече. Видяха, че могат да вдигнат нивото. Като всяко едно човешко същество – винаги се стремим към прогрес.

Затова решават да започнат да гледат чуждите влогъри, които отдавна са качили нивото и вече са звезди в тяхната си държава. Гледат го какво говори, как се държи пред камерата, по какви теми е дискусията, как е заснето. Така с малко копи/пейст и малко от тях си – започват да се превръщат в професионални влогъри. Защо професионални ли? Защото вдигат нивото – купуват нова камера, специално осветление, създават концепции за видеа за 1 месец напред, развиват канала, имат контакт с аудиторията, измислят видео поредици и прочие. А колкото повече човек се развива – толкова повече иска.

Така в един момент България се превърна в място на много влогъри. Всеки млад човек решава, че може да се справи по-добре от другия и започва и той да снима влогове – някои успяват, други не. Но колкото повече се търсят влогърите и тяхното творчество – толкова повече влогъри започват да стават популярни, защото търсенего е голямо. А когато търсенето е голямо  и предлагането е голямо. Изведнъж пазара се пренасити.

Но за онлайн дигиталното пространство винаги има място за още един. Някои влогъри стават популярни за един ден – важното е съдържанието да е добро. Други не успяват. Така влогърите в един момент решават, че голямата гледаемост трябва да донесе и доходи.

Може би най-важната информация все още не е казана. Хората смятат, че ако един влогър има 1 милион гледания в България, то той има много пари. Парите от гледаемост се наричат монетизация т.е. всеки 1 влогър може да монетизира своята гледаемост, както го правят в чужбина. За съжаление, в България се плаща малко за монетизация. Например цената за 1 милион гледания в САЩ и в България е различна. В САЩ могат да вземат и 10 000 долара за 1 милион гледани, в България могат да вземат и 300 лева. Това се дължи на статистиката на youtube. Youtube си има своя статистика, в която най-големите държави са първи в класациите и за тях се плаща най-много. Колкото по-надолу си в класацията, толкова по-малко ти се плаща за монетизация. България, по тази логика, е доста надолу и следователно пари от монетизация почти няма.

Затова влогърите се насочват към промоции на дадени продукти. Правят видеа, в които ядат торти (за което им се плаща), дават промо-кодове за дадени продукти и взимат процент от покупките, създават собствен мърч (линия за дрехи) и продават на своите фенове, като отново вземат процент. Започват да бъдат гъвкави, защото имат нужда от пари.

Важно е да кажа, че колкото повече влогъри има, толкова се вдига и качеството на продукцията. За да се гледаш вече не се изисква само една камера – трябва да имаш издържан сценарии, скъпа камера, добро осветление, качествен звук, декори дори. Снимат се вече късометражни филми и прочие. Въобще качеството става изключително сериозно, само и само да се задържиш на върха.

Влогърството в България се развива в бързи темпове. В началото беше нужда само 1 камера, сега една камера рядко може да е достатъчна. Затова, ако искате да бъдете влогър, пригответе се на големи изпитания – не е лесно, конкуренцията е голяма и имате нужда от много идеи… Но няма нищо невъзможно. Може би вие сте следващия Емил Конрад?

ТОП 5 влогъри в България юли 2019

  1. The Clashers – 580 000 последователя
  2. Айде БГ – 425 000 последователя
  3. Emil Conrad – 415 000 последователя
  4. Павел Колев и Ицака – 372 000 последователя
  5. inStanT – 360 000 последователя

Материал на Борислав Борисов – Bobby

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top