Според световната статистика всеки от нас прекарва средно по 5 часа на ден на телефона си. Телефоните ни завладяха изцяло. Вървиш и чатиш. Лежиш и чатиш. Седите един до друг и чатите… Не си говорите. Ако не чатиш, гледаш видеа, влизаш в приложения. Батерията рядко изкарва един ден. Ние сме обсебени от нашите телефони.
Поколението на днешните ученици е израснало в дигиталната ера. Най-запленените потребители на мобилни устройства са учениците. Те имат поне по няколко приложения, които всекидневно поддържат. Постоянно телефона свети и си пишат. Това им доставя накакво удовлетворение. Не мога да ги съдя, че го правят, можем само да видим как да балансираме ситуацията и да се справим с нея.
Най-важно е хората да не си поглеждат и да не стоят в телефона, когато вършат своите най-важни задължения – учениците – когато са в час, и по-големите – когато са на работа. За работа може и да е с една идея по-приемливо, защото възрастните хора използват телефоните си и за работа – често водят бележки, смятат разни неща, уреждат си срещи, търсят информация. Учениците могат и без всичко това… Нали можете?
Уроците са препоръчителни да се слушат. Уроците са важни. Уроците ни дават знания. Най-важното е да убедим учениците, че тези уроци им трябват. Да ги накараме да уважават знанията. Да ги накараме да уважават своите учители, защото това са хора, които отдават живота си на това да накарат младите да са по-умни и по-добри. Това са достойни за уважение хора.
Обаче трябва да накараме и учителите да са в крак с нещата. Вече света се промени. Буквално. Няма как уроците от преди 10, та дори и от преди 3 години, да бъдат преподавани по един и същи начин. Технологичният прогрес и с него майнд сета, а именно настройката на мисленето – се променят за месеци. Така всички трябва да вървим към прогрес. Учителите трябва да разберат, че излизането на дъската, както и говоренето по 40 минути на урок, не хваща учениците. Не става. Не можеш да накараш някой да отдели вниманието си 40 минути само да слуша. Най-важно е да има интеракция, за да можем всички да сме си от полза един на друг. Учениците също променят своите учители – дават им друг поглед над живота. Показват какво им е в главата на младите и че светът е динамичен… Ние всички сме си в полза един на друг.
Мобилното приложение Smart Classroom AR е иновативно решение да скъсим дистанцията между учител и ученик. С него учениците използват телефона, за да учат. Децата имат възможност да усвояват лесно и забавно учебен материал под формата на игра със своя смартфон. Всички упражнения в него са изцяло съобразени с одобреното учебно съдържание от МОН.
Как работи Smart Classroom AR?
Учениците свалят си приложението, избират упражнение и насочват камерата към началната корица на бележника. Оттам нататък започва интеракцията. Започват упражнения с добавена реалност – учениците нагледно могат да видят това, за което учат. Могат да го завъртят във всички посоки, могат да визуализират процеси, например. Така могат да запомнят уроците много по-лесно.
„Понякога уроците ни затрудняват и не можем да разберем всичко. Приложението Smart Classroom AR е много добро решение за това. Упражненията в него използват добавена реалност, което е много интересно, защото нещата, за които учим, могат да се видят и пипнат. И точно това прави ученето по този начин по-разбираемо, по-забавно и се запомня по-лесно. Тези упражнения са бъдещ пример за образование.“, споделя на Любомир Момеков, ученик от 9а клас, СУ „Георги Бенковски“ – гр. Пазарджик.
Не звучи трудно, нали? Просто трябва да го направим. Трябва да сме технологични, трябва да сме в крак с новото… А ние искаме това, нали?
Приложението Smart Classroom AR е част от платформата www.smartclassroom.bg, създадена от Samsung България в помощ на ученици и учители за дигитализиране и модернизиране на учебния процес. Приложението Smart Classroom AR е напълно безплатно и дава възможност за работа с 37 упражнения с добавена реалност (Augmented Reality), създадени по идеи на български учители.
Вижте повече за Smart Classroom AR: https://ar.smartclassroom.bg/#/
Свалете си приложението оттук.
Вижте и „Часът започва – извади си телефона!„