
Домашното образование е факт в България от близо 20 г., когато е основана и Асоциацията за домашно образование. Изборът правят родителите, които държат на образованието, но не са съгласни с училищния модел.
Кои са програмите, по които учат децата, и какво представлява процесът на домашно образование?
Темата коментира в “Нашият ден“ Петър Порумбачанов, председател на Асоциацията за домашно образование. Той има четири деца, които се обучават вкъщи, и е учител по история.
“Радвам се за пътя, който извървяхме, и битките, които преминахме. Бих го направил отново.

Системата на конвенционалното образование е твърде тромава и не успява да внедри всички добри практики и тенденции по отношение на педагогиката. Семейството е доста по-гъвкава единица и много бързо може да смени курса, когато види, че има различни практики, които дават добри резултати.
В конвенционалната система има стандартизиран план, който трябва да се следва, без оглед на индивидуалните качества и способности на децата.
Една от причините за избора ми беше свързана и със социализацията. Социалната среда, която домът формира, е далеч по-добра от това да се социализираш с някого, когото не си избрал.
Външно оценяване
Използваме най-различни независими външни оценители. Това включва всички тестове, които децата правят в продължение на целия процес.