„Изследването оценява уменията на децата през реални ситуации, с които те се сблъскват в медийното пространство, тоест не търсим знания придобити по теоретичен начин, а през общуването на децата онлайн“, посочи в „Хоризонт до обед“ Кристина Христова от Коалицията за медийна грамотност за първото по рода изследване на медийната и дигитална грамотност на учениците.
Онлайн тест ще проверява дигитално-медийната грамотност на десетокласниците. В него ще се включат учениците от 229 паралелки в 170 училища от цялата страна, избрани на случаен принцип.
Националното изследване ще се проведе между 10 и 20 януари 2022-а. Учениците ще има 60 минути, за да се справят с теста.
„Задачите са свъразани с оценка на достоверност на информация, как се разрешават конфликти в онлайн среда, как се работи в екип в онлайн среда, как се създава съдържание, как оценявят децата даден тип медийна информация.
Изследването ще може да се използва като насоки и препоръки по отношение на грамотността на учениците ката цяло“, каза още Христова.