fbpx
Начало » България » Ето как учителите приобщават всички ученици чрез технологиите на Майкрософт

Ето как учителите приобщават всички ученици чрез технологиите на Майкрософт

  • bobi
  • 22 мар. 2021
  •  Коментарите са изключени за Ето как учителите приобщават всички ученици чрез технологиите на Майкрософт

В началото на пандемията училищaта навсякъде по света затвориха врати. Над 1,2 млрд. ученици в световен мащаб напуснаха класните стаи, за да започнат да усвояват знания онлайн. Това сложи началото на нов етап в образователната система – на момента трябваше да се прибегне до адаптивни методи за обучение и иновативни технологии. И докато все още се водят дискусии дали „новото нормално“ е средата, в която ще учим и работим занапред, едно е сигурно – образованието, независимо дали хибридно, онлайн или присъствено, има една цел и тя остава непроменена – да е успешен всеки ученик. Ако постига целта си и създава среда, която стимулира работата в екип, уважава различията и дава еднакъв шанс на всички да покажат същността си, то няма значение дали се осъществявa чрез директен контакт или посредством технологии.

Според Данко Калапиш, директор на 107 ОУ „Хан Крум“ в столицата, „без технологичен прогрес сме загубени пред новото поколение, което расте в момента”. С почти 17 години опит в системата на средното образование, Калапиш познава добре днешните деца и това, което би ги заинтригувало конкретно от учебна гледна точка. „Пътят минава и през технологиите, а и тяхното използване, и по-скоро бих казал – дори индивидуализиране на ползваните технологии. В момента расте поколението Z, децата от него са доста различни и имат различни потребности. Една от тези потребности са именно технологиите, тяхното рационално използване и навлизането във всички ежедневни дейности“, категоричен е още той.

Технологиите, които масово нахлуха в живота ни след обявяването на пандемия от COVID-19, са сред положителните страни на здравната криза. Благодарение на тях общуването лице в лице между учители и ученици успешно се заменя все повече и повече чрез текст и различни платформи като Office 365 for Education, като физическата дистанция започва да губи значение. Много училища вече са успели да извършат успешни преходи и да се адаптират не само в онлайн, но и в хибридна среда.

От повече от месец Калапиш и колегите му, с подкрепата на Microsoft България и Асбис България, работят над иновативен за българските училища проект. Представете си една класна стая, която се базира не на познатите Microsoft Teams екипи, а на Microsoft Teams Rooms. Използвайки техническите възможности на висококачествено видеоконферентно решение, преподавателят по време на урок има възможност свободно да се движи от бюрото до бялата дъска, като винаги е в кадър! Благодарение на тази система, съдържанието на бялата дъска се визуализира ясно за учениците , докато образа на преподавателя е полупрозрачен. Директорът на 107 ОУ „Хан Крум“ разказва с подробности за технологията. ”Тоест учителят или най-общо казано този, който пише, става прозрачен и не пречи на учениците да видят в реално време какво има на нея“, обяснява още той.

Така учениците, които са онлайн, могат да работят едновременно с децата в клас, като виждат на екрана си и бялата дъска, и учителя от класната стая. „Полезното на системата в случая е, че не се налага цялостна промяна на педагогическия дизайн на уроците, които се преподават в хибридна среда, и може в реално време ученикът, бидейки си у дома, да се почувства на място в кабинета, да изпълнява всички поставени задачи и да усети духа на реалната класна стая.“

Разбира се, системата може да бъде прилагана и за изцяло онлайн преподаване, което е много полезна опция в момент, когато в България отново се налага частичен локдаун.

Въпреки поляризирането на мненията сред родителите много изследвания са доказали, че ученето онлайн може дори да бъде по-ефективно от традиционното обучение. Средно учениците усвояват 25-60% повече материали, когато учат онлайн, в сравнение с едва 8-10% в класната стая. Това се дължи най-вече на факта, че децата могат да учат по-бързо онлайн. Електронното обучение изисква 40-60% по-малко време за учене, отколкото е необходимо в традиционната обстановка в класната стая. Това е така защото децата могат да възприемат уроците със свое собствено темпо, като се връщат и препрочитат, прескачат или ускоряват чрез концепции, каквито намерят за най-подходящи.

Ефективността на онлайн обучението варира между възрастовите групи. Учителите обикновено се съгласяват, че по-малките деца се нуждаят от структурирана среда – все още ги влекат игрите и затова по-лесно се разсейват. Учителите трябва да бъдат изключително креативни, за да мотивират децата да се ангажират. За целта те могат да използват редица инструменти за сътрудничество и методи за ангажиране, които насърчават „включване, персонализация и интелигентност.”

„Мисията на Microsoft е да даде възможност на всеки човек и организация по света да постигне повече. В отговор на тези очаквания, Microsoft предлага достъпни, свързани и сигурни устройства с Windows 10. Te са създадени да издържат на външна намеса и имат вградени системи за сигурност, защитаващи данните и потребителя и запазващи информацията дори при загубена или открадната машина. А какво е по-важно от сигурността на нашите деца?”, разказва Албена Спасова, която отговаря за образователните инициативи на Microsoft в 24 държави в Централна и Източна Европа. В комбинация с мощни инструменти, като приложенията Office 365 for Education и Microsoft Teams, тези устройства помагат на учителите да създадат една подкрепяща учениците среда без значение дали детето се намира в класната стая или не.

Така, осланяйки се както на опита и образованието си, така и на иновативни технологии, на сигурни устройства и платформи, учителите, навлизат в ерата след COVID-19. И България не изостава, а напротив – цитираният пример показа, как преподавателите у нас работят активно за успеха на всеки ученик.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top