fbpx
Начало » България » До края на годината поне 5000 учители ще преминат обучение за работа с изкуствен интелект

До края на годината поне 5000 учители ще преминат обучение за работа с изкуствен интелект

  • bobi
  • 23 февр. 2024
  •  Коментарите са изключени за До края на годината поне 5000 учители ще преминат обучение за работа с изкуствен интелект

До края на годината поне 5000 учители в страната ще преминат обучение за работа с изкуствен интелект. Това съобщи днес във Варна Александър Ангелов от Центъра за творческо обучение, който работи в сферата на дигиталните технологии от 15 години, член е на комисията за иновативни училища към МОН и на новосформираната работна група за дигитализация на образованието.

Грамотността има много измерения и не технологиите са причината функционалната грамотност на децата да е ниска или висока, бе позицията на Ангелов. Според него не бива използването на изкуствения интелект в образованието да се свързва с това, че той ще решава домашните на децата и ще им пише есетата, а с повишаване качеството на обучението.

„По-възрастните също са преписвали, сега младите хора използват технологиите“, обясни експертът.

Той подчерта, че обществото няма избор дали да има или не дигитализация в образованието и в този смисъл в съвремието ни грамотността без технологиите е немислима.

Нито техниката, нито изкуственият интелект са проблем, а това как възрастните хора – родители и учители, ги използват и как подтикват децата да ги използват, каза още Ангелов, цитиран от БТА.

Според него задачата е преподавателите да могат да ползват технологиите, за да накарат учениците да четат повече, да търсят информация, да задават въпроси.

„Ако децата питат защо учат нещо, значи възрастните не си вършат добре работата“, посочи Ангелов.

Той подчерта още, че за да ползват изкуствения интелект и да направят уроците си по-интересни, учителите нямат нужда непременно от последно поколение компютри в училищата.

Важното е да дават задачи на децата, ползвайки технологиите, за да не се чувстват учениците като в изолатор и да им е интересно да учат повече по съответния предмет, аргументира се Ангелов.

Той посочи още, че няма значение дали училището е голямо и елитно, а дали директорът и преподавателите разбират кое е важно за младите хора.

Във Варна днес Александър Ангелов бе сред лекторите на обучение на директори и учители как да работят с изкуствен интелект. Основен организатор на семинара бе Центърът за творческо обучение в партньорство с Регионалното управление на образованието.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top