fbpx
Начало » България » Дигитализацията на работата на учителите – докъде сме стигнали?

Дигитализацията на работата на учителите – докъде сме стигнали?

Дигитализацията в образователната система е възможна, сочат данните на платформата за образователен софтуер Shkolo.bg, която използват 78% от училищата в България. Над 60% от административните дейности в училище са дигитализирани през последните години.

Учителите подобряват дигиталните си умения и ползват електронния дневник за администрация, комуникация и обучение. Те дават моментна обратна връзка за напредъка на учениците, която стига и до техните родители, като през учебната 2022- 2023 г. са изпратили 6 млн. отзиви и 77 млн. оценки. Комуникацията между училището и родителите става в рамките на секунди, което повишава ангажираността и участието на родителите в процеса на обучение. През годината в платформата са разменени над 111 млн. съобщения.

Технологиите навлизат все повече и в процеса на обучение, като учителите създават все повече онлайн тестове. Учениците в платформата, който са 84% от всички в страната, са изпълнили 1.2 млн. теста, с 400 000 повече от 2021 г.  Учители и директори споделят, че дигитализацията им спестява по 200 часа годишно, в което преподавателите могат да предават. Ученически документи като дипломи, свидетелства и удостоверения вече се генерират автоматично, като през 2023 г. са създадени рекордните 500 000 документа. “Преди 7 години, когато създадохме Shkolo, в училище се разнасяха хартиени дневници, вписваха се оценки ръчно в дипломите и съобщенията до учениците се оставяха с габърче на училищното табло до входа. Учителите бяха поравно педагози и администратори. Напредъкът, който виждаме днес, беше немислим, но тенденцията за дигитализация на процесите в образованието е възходяща с всяка изминала година”, сподели съоснователят и управител на Shkolo.bg Любомир Ваньов.

 

източник: www.actualno.com

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top