Начало » България » Английският език изпадна от класацията на „най-успешните“ предмети за втора матура

Английският език изпадна от класацията на „най-успешните“ предмети за втора матура

  • bobi
  • 21 юни 2019
  •  Коментарите са изключени за Английският език изпадна от класацията на „най-успешните“ предмети за втора матура

Тазгодишните матури ще се запомнят не само с най-ниския резултат по български език и литература в последните години, но и с исторически срив на матурата по английски. Резултатите на практика показват, че децата са имали основание да протестират, въпреки че МОН неглижира сигналите им и отказа да признае каквито и да е проблеми с изпита.

Тази година средният резултат по английски език се понижава от 79.8 точки на 61.8. Така английският за пръв път изпадна от класацията на „най-успешните“ предмети за втора матура, където традиционно най-високи резултати се постигат на езиковите тестове и където английският обикновено е в първата тройка. Косвено проблемите могат да се видят и в подредбата на най-добрите училища по втората матура – там обикновено хегемонията е на езиковите гимназии, но за пръв път от години първите две места се заемат не от английски, а от математически гимназии, СМГ и Първа частна математическа гимназия. За сравнение миналата година в Топ 10 имаше само две математически гимназии, и то от четвърто място нататък. Сега в Топ 10 четири от школата са математически.

Прегледа и резултатите на традиционния лидер на втората матура от доста години насам – Американския колеж в София. При него тази година средният резултат на втората матура (предполага се, че за мнозинството деца това е английският) е 5.58. Това е с 0.35 по-нисък резултат от постижението през 2018 г., когато средният резултат на втората матура в колежа беше 5.93. През периода 2015-2017 г. децата от колежа отново държат висок среден резултат – два пъти имат 5.84 и веднъж 5.85. Най-ниският резултат на училището, който открихме в архивите на МОН, е от 2012 г. – 5.81, но поради липсата на систематизирана информация не може да се гарантира изчерпателност.

От МОН не дадоха смислено обяснение на намалението в резултата. Според тях се дължи на факта, че това е най-масовата втора матура – английският е избран от над 14 000 деца, като част от тях според министерството не са избрали най-подходящия изпит и са надценили знанията си. Ведомството така и не призна, че има грешки и подвеждащи въпроси в матурата. Двама зрелостници обаче направиха пред „Сега“ обстоен преглед на проблемите, които виждат в тях. Наред с объркващите въпроси и двамата са категорични, че в теста има очевидна грешка, която МОН не коментира – във въпрос 24. Той е свързан с текст за графити артист и негова творба, вдъхновена от витражите. Въпросът е: вярно или погрешно е твърдението, че въпросният артист е сътворил витраж за музея на уличното изкуство. Според материалите на МОН верен е отговор А – true, въпреки че би следвало отговорът да е B – false. „Stained-glass piece не е равностойно на stained-glass INSPIRED piece“, казва единият зрелостник. „Категорично грешен отговор“, потвърждава и другият. Министерството обаче поиска независим преглед на въпросите и заяви, че проблеми с тях няма.

Източник: www.segabg.com

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top