fbpx
Начало » България » Агресията в образованието е бичът на нашето време

Агресията в образованието е бичът на нашето време

  • bobi
  • 21 окт. 2019
  •  Коментарите са изключени за Агресията в образованието е бичът на нашето време

С агресията само с психолози във всяка детска градина и във всяко училище няма да можем да се справим, защото това е съвременният бич на днешното време в средното образование и въобще в семействата, предвид възпитанието и бъдещето на нашите деца. Това каза водачът на софийската листа на БСП за общински съветници Калоян Паргов при откриването на дискусия на тема „Честно за образованието“, цитиран от „Фокус“.

Паргов посочи, че по този проблем акцентът трябва да падне, като Общината активно съдейства и инвестира в посока насочване на учениците към занимания със спорт и изкуство. „Това означава, че трябва да се осигури подходяща среда, условия и стимули, защото няма по-добро лекарство за агресията от ангажирането на енергията, която кипи в нашите деца, в нещо, което е градивно и нещо, което ще ни накара след време да се гордеем с тях.

В тази връзка говорим за общинска програма, която да бъде финансово и бюджетно обезпечена, която да може да осигури на всеки ученик културен ваучер, който да му даде възможност в рамките на учебната година да посети n на брой културни събития. Говорим за музеи, театрални постановки, концерти“, допълни Паргов.

Той посочи, че е необходима и допълнителна структура, където децата да бъдат ангажирани. „Няколко поредни години БСП предлага в бюджета изграждането на многофункционални сгради в различни столични райони, започвайки от „Младост“ и „Люлин“, защото там е концентрирана огромна част от населението на София. Това ще рече, че изграждайки за няколко милиона, по наши данни от строители и хора, които са специалисти в тази област, те дават индикативна цена не повече от 3 – 4 милиона за такива зали. Пари има, но трябва да има и воля“, добави още Калоян Паргов.

„Смятам, че Общината може да има своя насърчаваща политика, да кажем, сключвайки договори с различни учебни заведения, които подготвят педагози, учители в различни направления, да стимулира или по-скоро да заплаща това образование, а след това съответният учител да има договор с Общината да продължи да упражнява тази професия, поради простата причина, че има много хора, които са завършили педагогика и имат такъв профил, но впоследствие избират да не упражняват тази професия“, каза той.

Паргов припомни, че в масовото пенсиониране на учители в последните няколко години, без да се помисли за това какво идва след тях и дали има подготвени кадри.

„Поради тази причина смятам, че такава политика на Общината би била ползотворен подход, който би спомогнал за решаване постепенно във времето на този проблем. Разбира се тук можем да добави и други стимули, които общината може да предостави, което го е и правила в недалечното минало. От гледна точка на жилищна политика и социални придобивки, които да изиграят стимулираща роля за съсловието“, добави още Паргов.

Основата на нашето виждане за следващите 4 години каква трябва да бъде образователната политика в Столична община се съдържа в едно изречение, а именно с грижа за всяко дете, без значение неговия пол, раса, етническа принадлежност и семейна среда. Това заяви Калоян Паргов.

Паргов обясни, че вследствие на пазарната икономика и процесите семейната среда би могла да бъде много различна за всяко дете.

„Но родителите са част от триадата, която има отговорност към възпитанието на бъдещото поколение“, посочи Паргов. Той заяви, че счита, че има още много какво да се направи в областта на образователната структура, като не отрече свършената в София работа от Йорданка Фандъкова и екипа ѝ в последните 10 години.

„Може да се направи още. На първо място, ако започнем от състоянието на столичните училища, които са над 170, говоря за тези, които са общинска отговорност, защото не включвам държавните, имаме доста училища, преобладаващ брой, на които все още общината им е длъжник, тъй като самата база, самата обстановка е от времето на социализма и го казвам съвсем отговорно. Това означава, че трябва по-ударна политика, залагане на средства, с които на първо място да се подобри вътрешната среда, да се модернизира“, добави Паргов.

Той обърна внимание и на проблема с физкултурните салони, които по думите му на места са неизползваеми. „Училищните дворове, в които нашите деца прекарват немалка част от времето, имат нужда от подобряване с оглед тяхното здраве и сигурност“, посочи още Паргов.

Смятам, че Общината има достатъчно средства с помощта на бизнеса, няма как да не въвлечем и него в този процес, защото той ще има също косвена полза от това да излизат по-качествени и по-добре обучени кадри от средното образование, които той ще ползва в бъдеще, да допринесем за изграждането на няколко образцови лагери с оглед продължаване на образователно-възпитателния процес и недопускане на всички тези инциденти, които се случват в тези отворени зелени училища, по СПА курорти, които са риск и за учителите, и за децата предвид отворената среда и това, че все пак там установеният ред трудно можеш да го спазиш сред деца в буйна детска възраст. Това каза водачът на софийската листа на БСП за общински съветници Калоян Паргов .

„Някои считат, че лагерите и зелените училища е една социалистическа отживелица, която след 90-те години премина в масова приватизация и разпродажба на тези апетитни терени, където се правеха тези лагери“, посочи още Калоян Паргов. Той направи и предложение с оглед на информационния век, в който живеем, децата да получават таблети в началото на 5 клас, които да спомагат образователния процес. „Считам, че по този начин ще бъдем в крак с изискванията на децата, а не да ги караме те да са в крак с нашите изисквания, тоест този процес е взаимен. Това не е съвсем популистка идея. Мисля, че за нашите деца могат да се намерят пари“, допълни още Паргов.

Източник: https://fakti.bg

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top