Начало » Анонси » ПОДТЕМА НА БРОЯ: Връзки с обществеността

ПОДТЕМА НА БРОЯ: Връзки с обществеността

  • Chris Vrajilov
  • 14 февр. 2019
  •  Коментарите са изключени за ПОДТЕМА НА БРОЯ: Връзки с обществеността

Връзки с обществеността или добилата през последните години популярност като ПР специалност е една от най-масово търсените университетски дисциплини през последните десетилетия. Специалността често попада под един знаменател с програмите по масови комуникации, медийни науки, журналистика, издателска дейност, маркетинг. Най-често може е част от програмите във факултетите по комуникация и медийни науки, но може да се преподава и в факултетите по икономика, маркетинг и т.н. Не случайно почти всеки университет, който предлага някаква мениджърска специалност включва в учебната си програма и обучение в областта на ПР-а, ако не в бакалавърска, то поне в магистърска програма.

В България ролята на специалиста по връзки с обществеността често е ограничена до взаимоотношенията с медиите и/или различни бизнес партньори. Но в класическия случай ПР-експертът е обединяващото звено на различните отдели на компанията (правен, развойна дейност, IT, маркетинг, финанси, човешки ресурси и т.н.). Той е специалистът, който следва да „преведе”  на разбираем език решенията на всеки отдел и да го предаде на съответните му ползватели. Затова много често в големите компаниите ръководителят на отдела Връзки с обществеността често е със статут на заместник-директор. Той е говорителят на компанията, в немалка част от случаите той е единственият човек, който може да говори от името на фирмата.

 

В материала четете още:

  • Образование за тази професия;
  • Какво се изучава;
  • Къде да учите в България;
  • Къде да учите в чужбина;
  • Умения и опит;
  • Източници на информация;
  • Какви качества са нужди, за да работите като успешен ПР;
  • Кои са най-добрите университети в чужбина;
  • Как се кандидатства в чужбина;
  • Кариерна реализация.

 

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top